חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"בשואה הוכח סופית שאין סולידריות יהודית"

ד"ר משה ברנט, חוקר זהות ישראלית ותולדות הציונות, משוחח עם אלעזר שטורם על יהודי ארה"ב והשואה. כיצד סייע הגלגול הראשון של האצ"ל בהצלת יהודים?

שתפו :

ויקיפדיה

לקראת מלחמת העולם השניה זאב ז'בוטינסקי עבר לארה"ב כדי להאבק על רעיונו להקמת צבא יהודי. חבורת צעירים שהצטרפה אליו היוותה את דור המייסדים של האצ"ל, ביניהם היה הלל קוק. כאשר נודע על מימדי השואה בדצמבר 1942, הקבוצה החליטה לעזוב את עיסוקיה ולהתרכז בהצלת יהודי אירופה.

המדיניות של ארה"ב ושל האומות המאוחדות בנוגע להשמדת היהודים הייתה שהן לא ינקטו בצעדים ישירים למניעת ההשמדה – שהייתה בעיניהם תוצר לוואי של המלחמה – ושהדרך להתגבר עליה תהיה באמצעות ניצחון על היטלר.

אותה קבוצת צעירים חתרה לשינוי המדיניות הזו: להביא את העניין היהודי למרכז התודעה האמריקאית, ולאלץ את ממשלת ארה"ב להכיר בכך שהשמדת היהודים נחשבת למטרת מלחמה. הם נחלו הצלחה ואילצו את הנשיא האמריקני להקים מוסד רשמי שיטפל בהצלת יהודים.

הלל קוק לא חסך בביקורת על אי הושטת היד של יהודי העולם להצלת בני עמם באירופה, וטבע את משפטו המפורסם: "בשואה הוכח סופית שאין סולידריות יהודית". זאת מכיוון ששני מרכזי היהודים הגדולים מחוץ לאירופה – הישוב היהודי בא"י ויהודי ארה"ב – לא פעלו להצלת היהודים כפי שמצופה מאנשים שבני עמם נטבחים.

מה היתה התכנית לקליטת יהודים כה רבים?

צפו בראיון המלא

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ישראל
ישראל
9 חודשים לפני

השואה לא הסתיימה, יהודים יקרים, אנו כאן בשואה, הכל מתוכנן לחיסול היהודים, כאן בארץ ישראל, הציונים דאגו להביא את היהודים לכאן. כדאי שכל יהודי יחקור מי הם הציונים, ומה מטרתם האמתית.

מרב איתם
מרב איתם
9 חודשים לפני

מרב

מרב איתם
מרב איתם
9 חודשים לפני
הגב ל  מרב איתם

קשה שהמראיין לא נותן למשה להשלים את השיחה ומידיי פעם נכנס בדבריו בפחות נימוס מהרצוי

אורח
אורח
9 חודשים לפני

עובדתית גם הועד של הלל קוק הציל 200,000 יהודים

אזרח
אזרח
9 חודשים לפני

החוברת המושתקת שבקובץ ה pdf שלהלן, מלאה עדויות על היחס של מנהיגי היישוב בארץ להשמדת יהודי אירופה בשואה. ד.ר. חיים ויצמן אמר למשל בקונגרס הציוני בשנת 37': "אני רוצה להציל 2000000 נוער. הזקנים יאבדו… הם אבק כלכלי ומוסרי בעולם אכזרי. הזקנים צריכים ….להשלים עם כך"
משה שרת התבטא לפני השואה בסגנון דומה על כך שאנו לא צריכים פה את יהדות אירופה, פרט לצעירים הציונים החילונים.
שלום בעמוד 19 מובא כי מנהל המגבית היהודית המאוחדת כתב ב 1940, כשביקשו ממנו להציל ספינה גדושה פליטים יהודים: "זהו נשק איום ביותר אם תוצף ארץ ישראל על ידי אלמנטים בלתי פרודוקטיביים ויחבלו במאמצים להשיג מדינה".
יצחק גרינבוים שהיה שר בממשלות הראשונות אמר ב-43' בהיותו- יו"ר ועדת הפעולה להצלת יהודי אירופה: " כשבאים להציע שתי הצעות- הצלת המוני היהודים באירופה וגאולה בארץ- אני בוחר את הגאולה בארץ.
ריבוי הדברים על הטבח גורם להפחתת התאמצותנו להגדיל את הכוח העברי בארץ.
אילו הייתה כיום אפשרות של קניית חבילות מזון בכספי קרן היסוד כלום- היינו עושים זאת? לא ולא" ( עמ'20).
בעמוד 48 מובא ציטוט מספרו של יואל ברנד "השטן והנפש" ,שגם אותו לא תמצאו בחנויות הספרים ובספרי הלימוד ההולכים בתלם של ההיסטוריה המשוכתבת:
"אנו מבודפשט מסרנו לכם בפרטי פרטים על גורלם המזוויע של היהודים בשטחי הכיבוש. בכל רחבי העולם אספו בשבילנו מיליונים" .
הנושא ידוע למי שמחפש חומר: כל יהודי הונגריה לפחות, יכלו להינצל בעסקה ספציפית שהציעו הגרמנים ליואל ברנד ,בה דרשו שוחד של 3,000,000 דולר.
הכסף היה מוכן ,הגרמנים קצבו זמן ליואל ברנד לחזור אליהם עם הכסף, וההגנה שלחה את אהוד אבריאל ,לימים מנכ"ל משרד החוץ ,לעכב אותו באיסטנבול ולארגן את מעצרו על ידי הבריטים ,ששלחו אותו למעצר בקהיר ,עד שהסתיים הזמן הקצוב.בעמ' 33 הר"ב/בחוברת מתאר יואל בראנד את האיומים שקיבל מאהוד אבריאל לאחר השואה כדי שישתוק, איומים שהתממשו למרות שתיקתו, כפי שמספר בנו סא"ל דני ברנד בראיונות ביוטיוב, שהשלטונות דאגו כל השנים למנוע מאביו עבודה, והוא גדל על סף חרפת רעב תמידית.
ויותר מזה: יש בחוברת ציטוטי אמירות של בעלי שררה ביישוב ובסוכנות בזמן השואה, על כך שיש צורך שיהיו קורבנות רבים מאוד בשואה ,כדי לקבל בהמשך הצדקה והכרה בינלאומית במדינה כשתקום.(אם תרצו-"כרוניקה של מוות ידוע מראש").
כל זאת בנוסף לסיוע המשמעותי של קסטנר להשמדת כל יהדות הונגריה, המגובה במסמכים בספר של העיתונאי החוקר בן הכט- כחש.
שווה לקרוא בעיון את הקובץ, לשים לב לעובדות המתוארות בחוברת ולציטוטים שבה, ולא להיתפס לשגיאות של שפה חרדית.
(ישנו מרצה פרוגרסיבי בשם אוהלי, שמתקיף את החוברת בטענות טפשיות ,לא ענייניות ואף ילדותיות.)
החוברת נמצאת כאן:
https://hebrewbooks.org/35333

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום