חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכל קצוות הקשת הפוליטית מבכים את לכתו של הרב קנייבסקי זצ"ל

בין המספידים: ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה, שרת התחבורה, שר החוץ, ונשיא המדינה. שר האוצר אביגדור ליברמן לא התייחס כלל

שתפו :

כמעט מכל קצוות הקשת הפוליטית הספידו את הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב: "יחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל". בנט הוסיף כי: "חרף גדלותו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים לכל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל- בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה".

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ספד גם הוא לרב קנייבסקי: " אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קנייבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה". נתניהו אף הגיע אמש לביתו של הרב קנייבסקי להיפרד ממנו.

נשיא המדינה כתב בעמוד הטוויטר שלו: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה הגאון הרב חיים קנייבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד המקיים יחסים מתוחים עם הציבור החרדי התייחס גם הוא ללכתו של הרב קנייבסקי: "משתתף בצער על לכתו של מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ״ל. הרב קנייבסקי היה מנהיג חשוב ומשמעותי בחייהם של יהודים רבים, אני שולח את תנחומיי להם ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך".

גם שרת התחבורה מירב מיכאלי שלחה תנחומים: "אבדן עצום ורב להמוני ישראליות וישראלים ואחיות ואחים בתפוצות שנשאו עיניים אל הרב קנייבסקי, שהיה עבורם מנהיג ומורה-דרך. בשעה קשה זו, אני משתתפת בצער המשפחה ובצערם של רבות ורבים בציבור החרדי. יהי זכרו ברוך".

אפילו ברשימה המשותפת התייחסו ללכתו של שר התורה. חבר הכנסת אחמד טיבי כתב: "אני מודע למעמדו הרם מאוד של הרב קנייבסקי בחברה החרדית ולאובדן של משפחתו ושל עמיתיי חברי הכנסת החרדים וקהל תומכיהם. שיגרתי לח"כ גפני ולעמיתיו תנחומים והשתתפות בצער בלכתו של הרב קנייבסקי".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: ‏"שלחתי לח״כ גפני את תנחומיי בעקבות מותו של הרב קנייבסקי. משתתף בצער הציבור החרדי על האובדן הכבד. מי יתן וציבור המוחלשים ידע לשתף פעולה".

בולט בהעדרו בנוף ההספדים שר האוצר אביגדור ליברמן, שבניגוד לרוב מוחלט במערכת הפוליטית לא התייחס כלל לפטירתו של הרב קנייבסקי. בקיץ הקודם, על רקע גזרת המעונות של ליברמן שמונעת סבסוד במעונות היום והצהרונים למשפחות חרדיות, אמר עליו הרב קנייבסקי: "מי שפוגע בילדי ישראל אין לו מחילה. כל מי שיש לו חלק בגזירות הללו יישב בגיהינום. התורה היא נצחית, וכל הגזירות לא יגרמו להפסקת הלימוד. היו גזירות במשך שנים, ועם ישראל עמד בהן והמשיך ללמוד תורה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום