Search
Close this search box.

משה פייגלין ובעז העצני: האם צריך להחליף את נתניהו עכשיו?

הימין התרגל במשך שנים לצדד בנתניהו, אך אולי הגיע הזמן להפסיק לראות בו את ברירת המחדל - וליצור הנהגה חדשה טובה יותר?

תגיות

שתפו :

בעז העצני, פובליציסט ואיש התיישבות, אומר בהתייחסות למעורבות האמריקנית במלחמה, כי ישראל הייתה מסוגלת להיות הרבה יותר עצמאית בסיטואציה הנוכחית ביחס למלחמת יום כיפור, אלא ש"נתניהו בנה את העסק כך שהוא תלוי מאוד בארה"ב".

Photo by Dana Kopel/POOL

משה פייגלין, מייסד ערוץ התוכן "ישראל מחר", מסכים עם הדברים ומבהיר כי הבעיה המרכזית של ישראל כעת היא לא העצבים הרופפים של הדרג הלוחם, אלא נתניהו – שלדבריו, יש להחליף מיד. "יש כאן שכבה שלמה של הנהגה – מאז פינוי ימית ואוסלו – שהביאה עלינו את האסון הזה, ובעשרים השנים האחרונות האחריות נעצרה אצל נתניהו". עוד הוא מאשים את ראש הממשלה על כך ש"ארגן לעצמו קבינט מלחמה המורכב כולו מאנשי הקונספציה".

העצני מסביר כי הבעיה עם נתניהו היא ש"יש יותר מדי כח לחולשה שלו. הוא מאוד חזק ועלול להמשיך לנהל את המדיניות החלשה שלו אשר בורחת מבעיות שגדלות להיות סכנות קיומיות, ולא מדובר רק בחמאס".

פייגלין מודה שאין לו תשובה מידית לאלטרנטיבה לראש הממשלה, אך כולו תקווה שהציבור האמוני יבין כעת כי "נתניהו הוא לא המנהיג שלנו, אלא העונש שלנו מהבריחה ארוכת השנים שלנו מיצירת הנהגה עם תודעה יהודית ועם תפיסה נכונה של המציאות. אם נמשיך לברוח – בארי יהיה רק הפרומו".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
8 חודשים לפני

אין על מי לסמוך רק על אבינו שבשמים ולהתפלל שיבוא משיח עכשיו ממש שיאחד העם כמו שצריך כמו דוד המלך וילחם המלחמות

Subs
Subs
8 חודשים לפני

א. אם אתם לא מציעים אלטרנטיבה, אז מי יחליף אותו?
ב. יש מישהו היום בכנסת שגם מחזיק בתפיסה הנכונה, מדינית וביטחונית – בניגוד לקונספציה שקרסה – וגם יכול לזכות לאמון ותמיכה רחבים בציבור?
ג. האם זה ריאלי ללכת עכשיו, בזמן מלחמה לבחירות – בהנחה שלזה אתם מתכוונים כשאתם אומרים שצריך להחליף את נתניהו עכשיו – ולהתעסק בסוגיות שהן נטו פוליטיות? האם זה לא מסכן את המשך המלחמה?
ד. קבינט המלחמה זה לא סידור שלו. זו הייתה הדרישה של בני גנץ, וככל הנראה – גם אם אנחנו לא מסכימים עם ההרכב של קבינט המלחמה הזה (ואני אתכם בנושא הזה) – זו הייתה ההחלטה הנכונה כדי להקים ממשלת חירום (שיש הסכמה רחבה מאוד בציבור, משני צידי המתרס להקמתה ולהרחבתה). אם כבר, צריך למתוח פה ביקורת (כרגע זהירה יותר, אבל ביקורת) על גנץ, גם על התנאי הזה בפרט וגם על עצם הצבת תנאים להצטרפות לממשלת חירום, שאילצו את נתניהו להתעסק עם משאים ומתנים פוליטיים בזמן מלחמה.
ה. לא הבנתי על מה אתם מדברים כשאתם אומרים שהוא לא יצר הנהגה עם תודעה יהודית? יהודית מדינית? יהודית ביטחונית? גם וגם? ממשלה עם כל הגורמים הדתיים-אמוניים זה לא מספיק? והייתה לא מעט מדיניות יהודית בממשלה הזאת וגם בקודמות בראשותו, שהן הוא ישב גם גורמים דתיים-יהודיים. בטח שלא הייתי הולך עד כדי להגיד שהוא ״העונש״ שלנו ולא המנהיג שלנו וכי הוא לבדו נגוע בחולשה בכל הנוגע לניהול המדיניות שלנו הנוגעת בדבר. הלוואי שהדברים היו פשוטים יותר, אבל למרבה הצער זה לא המצב ולא משקף את המציאות המעוותת שאנחנו חיים בתוכה כמדינה בין מדינות העולם.
ו. אין ספק שהוא יצטרך ללכת ביום שאחרי, אבל כרגע זה לא הזמן להתעסקויות בעניינים פוליטיים נטו, ובטח שלא בבחירות. לדעתי, הפתרון הוא הפעלת לחצים משמעותיים על הממשלה, על הקבינטים ועל נתניהו מלמטה – מהעם – כדי להבהיר להם, לפחות רעיונית, מה העם רוצה שיקרה – ובמקרים מסוימים אולי אפילו הצעות איך – ושלא משנה מה, אנחנו לא נתפשר על פסיק פחות.
ז. ואת זה אני אומר מסיבה ברור – כל עוד אין אלטרנטיבה (בטח לא כזו שהוא ברורה ומיידית, בלי צורך בבחירות), הבעת אי אמון בנתניהו ובממשלה יובילו רק למקום אחד – לסיום המלחמה לפני השגת על מטרותיה. כי מאחר שאנחנו חיים בעולם מעוות, שבו מדינות זרות – ידידות ובעלות ברית חשובות ככל שיהיו – מתערבות לנו בניהול מדיניות מול האויב הפלטינטאצי בשגרה ובמלחמה, מצב שבו נלך לבחירות יוביל את העולם בהכרח לקרוא לנו לעצור את המלחמה, כי כשמנהלים מלחמה קיומית על הבית בתוך הבית, אי אפשר להתעסק במקביל בפוליטיקה קטנה (גם אם חשובה). זה או פוליטיקה או מלחמה. ואני בוחר במלחמה – גם אם מי שחושב שצריך להחליף אותו צריך לנשוך שפתיים ולקבל שהוא ראש הממשלה עכשיו ושהוא מנהל את האירוע (ואני מדבר פה על מי שחושב שצריך להחליף אותו במישהו בעל תפיסה ביטחונית ומדינית נכונה וטובה יותר בהתחשב במצב, ומכאן והלאה; ולא על קמפיינרים עלובים שרק רוצים את ראשו, במחשבה שאם הוא ילך הכל יסתדר, מצד אחד, ומצד שני במחשבה שאם הם יטילו עליו את כל האחריות והאשמה, אנשי שלומם ינוקו מאשמה ומאחריות).

Subs
Subs
8 חודשים לפני
הגב ל  Subs

בהקשר האמריקאי, הלוואי שהיינו יכולים לנהל את המלחמה בצורה עצמאית יותר, אבל במשך עשרות שנים שהאמריקאים יושבים לנו על העורק הראשי ומפעילים עלינו מכבש אדיר של לחצים. מכבש שמעטים מסוגלים לעמוד בו – ככה שלא הייתי ממהר לדבר בלי לחוות את מכבש הלחצים הזה בעצמכם. בכל מקרה, למרבה הצער ישראל תמיד הייתה במצב כזה שבו ארה״ב או מדינה אחרת (עד אמברגו הנשק על ישראל על ידי צרפת ובריטניה) מחמשת אותה, ואף אחד, אף פעם, לא הציג אלטרנטיבה רעיונית, ובטח שלא מעשית, להשתחרר מהמצב הזה. ככה שה-״אלטרנטיבה״ הייתה ללכת נגד ארה״ב ולא לקבל עוד תחמושת ממנה ברגע שהיא הייתה נגמרת (ובגלל ההסכמים איתם, שכאמור, אף אחד לא הציע להם חלופה, אנחנו לא יכולים לקנות נשק ותחמושת ממדינות אחרות, שכנראה גם לא היו מוכרות לנו בגלל תפיסת העולם המנותקת והמעוות שלהם לגבי הפלסטינאצים). כל עוד ישראל, אף פעם לא דאגה – בין אם לא יכלה ובין אם לא רצתה – לחמש את עצמה לבדה כדי לא להיות תלויים רק בארה״ב, אז זה מה שהמציאות מכתיבה, וכרגע, מכיוון שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור ומכיוון שאת החשבונות נעשה אחרי המלחמה, צריך להוציא את במקסימום מהמצב הקיים. לחילופין, אתם גם יכולים להעלות הצעות אחרות, עדיף בצורה כזו שתגיע בהכרח לאוזני ראש הממשלה או מי מיועציו, שיבחן את הדברים ויקבל החלטה.
בכל מקרה, את המלחמה אנחנו מנהלים, ותודה לאל, אנחנו עדיין נמצאים בשלב שבו לא לוחצים עלינו לעצור את המלחה טוטאלית ושאנחנו יכולים להתנגד לקריאות להפסקת אש זמנית. וכל זה במסגרת המעוותת של התערבות מדינות בנעשה בתוכנו. או וכאשר נגיע לשם, אני מקווה שנהיה מסוגלים לעמוד בלחצים, כי אין בדום פנים ואופן אופצייה לעצור את המלחמה לפני הגשמת כל מטרותיה.

אלכס
אלכס
8 חודשים לפני

חייבים להחליף את נתניהו בליברמן לפחות בזמן המלחמה

Subs
Subs
8 חודשים לפני
הגב ל  אלכס

אולי ליברמן, לפחות ברמה מסוימת, מחזיק בתפיסה ביטחונית נכונה יותר, אבל ליברמן גם לא יכול לזכות לאמון רחב בציבור, וגם הוכיח שהוא יודע לדבר אבל לא לבצע. בטח כשהוא מתרץ שהממשלה הקודמת לא יכלה לעשות דבר בגלל העבודה ומרצ.

סמי
סמי
8 חודשים לפני

כל מי שמתעסק בלהחליש את ראש הממשלה בזמן מלחמה פוגע בביטחון המדינה

אחד שמבין
אחד שמבין
8 חודשים לפני

אז מה,אנשי בנט כמו העצני התעוררו? תפסיקו לבלבל במוח אנחנו מרוצים מנתניהו ואף אחד מכם לא מגיע לקרסוליו,לפחות בזמן מלחמה תשתקו ותנו לעם ישראל לנצח.

י. כאוס
י. כאוס
8 חודשים לפני

בפרפרזה על דברי ההבל האלה אומר שטיעוניהם של פיעגלין והעצני נגד נתניהו מסתכמים בזבל גמור מנוסח בגהיטות

עידו
עידו
8 חודשים לפני

הם כמו שני חבובות שמדברים מהיציע. פייגלין היה בפוליטיקה .איזה משקע השאיר שם. ומה העצני הצליח לעשות בפוליטיקה. אז הם סתם קיבצרים …הר ותו לא.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

9
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום