חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לעניינה של פרשה: מדוע עשרת הדיברות כוללים איסורים מובנים מאליהם?

הרב מאיר נאמן מסביר כיצד קשורה קבלת התורה שבפרשת יתרו למוסר העולמי

בפרשת יתרו שאנו קוראים השבוע, בני ישראל מתכוננים לקבלת תורה. לאחר שלושת ימי ההכנה והפרישה הם עומדים למרגלות הר סיני ומקבלים את הציוויים "לא תרצח", "לא תגנוב" ו"לא תנאף".
עולה השאלה – מדוע כשהקב"ה מגלה את רצונו הגדול הוא כולל איסורים שנראים "פשוטים" ומובנים מאליהם?
תשובה אחת היא שהמציאות העכשווית – בה האנושות רואה ב"לא תרצח" איסור ברור מאליו – היא תוצאה של התורה אשר גילתה שהאדם צריך לקשור את המוסר הטבעי שלו לאמונה באלוקים.

עוד מתגלה בעשרת הדיברות שיש "לקשור את תחילתן לסופן וסופן לתחילתן" – מכאן שמי שלא מקיים את "אנוכי ה' אלוקיך" לא יקיים גם את "לא תגנוב" ואת "לא תרצח". כלומר, עשרת הדיברות הם כולם מקשה אחת.

צפו בקטע המלא.

 

מוסלמי שהיה מחבל מחכה להקמת בית המקדש

 

ערוץ Tov אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום