בפרשת יתרו שאנו קוראים השבוע, בני ישראל מתכוננים לקבלת תורה. לאחר שלושת ימי ההכנה והפרישה הם עומדים למרגלות הר סיני ומקבלים את הציוויים "לא תרצח", "לא תגנוב" ו"לא תנאף".
עולה השאלה – מדוע כשהקב"ה מגלה את רצונו הגדול הוא כולל איסורים שנראים "פשוטים" ומובנים מאליהם?
תשובה אחת היא שהמציאות העכשווית – בה האנושות רואה ב"לא תרצח" איסור ברור מאליו – היא תוצאה של התורה אשר גילתה שהאדם צריך לקשור את המוסר הטבעי שלו לאמונה באלוקים.
עוד מתגלה בעשרת הדיברות שיש "לקשור את תחילתן לסופן וסופן לתחילתן" – מכאן שמי שלא מקיים את "אנוכי ה' אלוקיך" לא יקיים גם את "לא תגנוב" ואת "לא תרצח". כלומר, עשרת הדיברות הם כולם מקשה אחת.
צפו בקטע המלא.