חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר קידר: "אין עם איראני, הם יקרסו"

מה הסיכוי לתקיפה ישראלית באיראן ואיך היא תראה? מהם סיכויי ההשרדות של השלטון האיראני? המזרחן ד"ר מוטי קידר פורש את השקפותיו לאורנה ישר

שתפו :

מנהיג איראן, חסן רוחאני. צילום: אמיר לוי, פלאש/90

האם מממשלת ישראל, ימין מלא מלא כפי שנהוג להגיד, תוכל לנהוג אחרת ביחס לגרעין האיראני והאם עלו הסיכויים לתקיפה? המזרחן ד"ר מוטי קידר מסביר את הקשיים: "מאז 1981 כשישראל תקפה את הכור בעיראק האיראנים הסיקו את המסקנות. בעיראק הכור היה מעל פני האדמה. האיראנים שמו את החלק החשוב והרגיש מתחת לפני האדמה ועמוק מאוד. ולכן, אי אפשר לתקוף את הדבר הזה מהאוויר וצריך לערב כוחות קרקע ולכן זה שונה. אינני יודע איך ישראל תעשה את זה אבל הטיפול בפרויקט הגרעיני שונה לחלוטין".

לדבריו של קידר הסיכויים להשרדותו של השלטון האיראני נמוכים כיוון ש"אין עם איראני. זה אוסף של עמים שונים ולכן איראן תקרוס יום אחד כמו שקרה לבריה"מ, יוגוסלביה ועוד מדינות נוספות. זה יקרה מתי שהוא, כשהשלטון ייחלש או כשעמים ירצו עצמאות. בטווח הקצר הם מנסים והשלטון מדכא את ההפגנות ובסבב הבא הן יהיו אלימות יותר".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

גרשון הכהן: הנשיא הוא המפתח לפריצת הדרך

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אודי
אודי
1 שנה לפני

מה דוק קידר בוחש בקומקומו ??? עדיף שיתרכז ברעיון ישן שלו, אשר אלף מונים יעיל, רצוי וישר לעומת כל ה׳רעיונות המתפתלים מבלי הכושר ו/או היכולת , לשינוי כהוא זה במרחב הגועש מסביבנו ואשר אותו לא הצלחנו להרגיע, רק בגלל תרופות הבלע שה״מומחה הזה שטח בפנינו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום