חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושב יצהר: פעולות "תג מחיר" אחרי פיגוע יוצרות הרתעה

תושב יצהר אריאל דנינו מסביר לזיו מאור מדוע יש חשיבות לפעולות נקם אזרחיות כמו זו שהתרחשה אחרי הרצח של האחים יניב הי"ד בחווארה

שתפו :

מספר שעות אחרי הרצח של האחים הלל (22) ויגל (20) יניב הי"ד מהר ברכה בפיגוע ירי בכפר חווארה מדרום לשכם, הגיעו מתנחלים מהאיזור וביצעו שורת התנכלויות כלפי בתים ורכוש בקרבת המקום. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו פצועים פלסטינים, וכי נעצרו שישה בני אדם בחשד להפרת סדר. בתיעוד מחווארה, מוקד ההתפרעויות, נראים בתים עולים באש וכוחות ביטחון שסייעו למפונים להחלץ מבתים שהוצתו.

תושב יצהר אריאל דנינו משוכנע כי הפעולות הללו מביאות להרתעה למרות שאי אפשר להסתמך רק על אירוע אחד: "באופן כללי, קשה למדוד דברים על פי פעולה אחת. מבחינת האפקט יש הרתעה וזריקות האבנים הצטמצמו מאז. אפשר לתלות את זה בעוד גורמים כמו הפחד אחרי הפיגוע או כמות החיילים המוגברת שהייתה שם לאחר מכן".

דנינו מזכיר בראיון לזיו מאור כי הם לא המציאו את השיטה: "אלה דברים שנעשו מאז קום המדינה וגם אחרי כמו יחידת ה-101. פעולות נקם או הרתעה עשו את שלהן כדי להרתיע אוכלוסיה מלבצע פעולות טרור נגד אזרחים. אתה רואה במבצעים שונים בעזה כשהצבא הוריד להם בניינים ולא דיונות – זה יצר הרתעה. הרתעה לא למספיק זמן כי שם המצב מסובך אבל זה בהחלט יותר אפקטיבי מלהוריד איזו דיונה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

"יש באקדמיה קבוצה לא קטנה שתומכת ברפורמה המשפטית"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום