חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העתידן פרופ' פסיג: "כבר לא צריך שכל המין האנושי יעבוד" – המסע לעתיד – פרק 3

אחרי ההצצה, בפרק הקודם, לשינויים הפיזיולוגיים הצפויים לאדם, משוחח פרופ' דוד פסיג עם אלעזר שטורם על עולם העבודה המשתנה, ומשיב למודאגים שחוששים מרעב ומצפיפות אוכלוסין

שתפו :

ויקיפדיה

לפרופ' דוד פסיג חשוב להציג את התפתחות המין האנושי בפרספקטיבה רחבה: "לפני כ-250 שנה, 5% מהמין האנושי רקד ואלס כל לילה, בזמן שהשאר היו קשי יום". המהפכה התעשייתית ארגנה את החברה אחרת כך ש-10% ממנה היו במעמד עליון, 70% היוו את מעמד הביניים, ו-20% נותרו למטה.

"כרגע השלב הזה כבר אינו בר קיימא משום שהפכנו לגלובליים – מה שהביא למצב בו 30% מהחברה נמצאים למעלה, 40% באמצע והשאר למטה".

לדברי פרופ׳ פסיג, לשינויים הללו יש השלכות על עולם העבודה שאנו מכירים: כרגע 70% מכח העבודה עובד, והאחוזים הנותרים נתמכים על ידו, "אבל זה לא יישאר כך: כבר לא צריך שכולם יעבדו, אלא רק 50%".

עוד התייחס פרופ׳ פסיג לחששות של רבים מגוויעת האנושות ברעב, ומבהיר: "הרעב הוא אינו תוצאה של מחסור, אלא של שחיתות". הוא מוסיף כי למין האנושי זמינים לאכילה כ-3,000 סוגי צמחים, והחקלאות רק משביחה אותם עם הזמן.

ומה באשר לצפיפות האוכלוסין? "הצפיפות היא בסך הכול תוצאה של תכנון לקוי. הפתרון הוא תכנון נכון של אכלוס העולם שייקח בחשבון את כלל המשתנים".

לטענת פרופ׳ פסיג, הרכבת התחתית בתל אביב צפויה לכישלון משום שהיא תוכננה לנפח תעבורה מסוים שכבר עברנו.

במה ימלא האדם את חייו בהעדר עבודה?

צפו בפרק המלא

 

כך תכננו מרב מיכאלי ויאיר לפיד להפוך את הקיבוצניקים לנדל״ניסטים

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום