חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום: לראשונה בישראל! הרכב מורחב של בג"ץ בדיון על עילת הסבירות

הרכב של 15 שופטי בג"ץ ידון היום (שלישי) בעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות

שתפו :

יונתן זינדל פלאש 90

בבוקר הדיון התקדימי, פירסם שר המשפטים יריב לוין את הדברים הבאים:

"הדיון שמתקיים היום בבית המשפט העליון, בחוסר סמכות מוחלט, הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובמעמד הכנסת. גם נשיאי ושופטי העליון לדורותיהם הסכימו כולם – העם הוא הריבון, ורצונו מתבטא בחוקי היסוד אותם מחוקקת הכנסת. עצם הדיונים באפשרות לפסול חוקי יסוד, שהם ראש הפירמידה החוקית בישראל, ובאפשרות להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, הם פגיעה אנושה בשלטון העם.

בית המשפט, ששופטיו בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ובלי פרוטוקול, מציב את עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל לחוק. מצב זה מנוגד לחלוטין לדמוקרטיה. משמעותו בית משפט ללא איזונים ובלמים כלל. שליט יחיד. לא עוד שלטון העם.

הטענה שבה מצדיק בית המשפט את הדיון בפסילת חוקי יסוד היא שעליו למנוע חוקי יסוד שמנענעים את אמות הספים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אך מה שבאמת מזעזע את אמות הסיפים של הדמוקרטיה בישראל הוא הדיון שמקיים היום בית המשפט.

עד היום, חרף  אקטיביזם שיפוטי בעייתי ביותר, היה לפחות בסיס אחד מוסכם – בית המשפט כיבד את חוקי היסוד. זהו הבסיס ששמר על הדמוקרטיה בישראל. האחריות לשמור על הבסיס המשותף הזה מונחת לפתחו של בית המשפט".

 

 

 

להלן לוח הזמנים כולל רשימת השופטים והעתירות נגד החוק:

רגע לפני הדיון, התראיין לרדיו "גלי ישראל" , עו״ד אילן בומבך המייצג את בממשלה בעתירה היום בבגץ נגד חוק צמצמום עילת הסבירות. ״אני מקווה שהתוצאה תהיה 15-0, מאד מקווה. אני בדרך כלל לא אדם תמים וברור לי שיש שופטים שהתבטאו בעניין הסבירות, אבל יש הבדל בין השאלה האם החוק צודק ונכון או לא – לבין ההתערבות בחוק יסוד מצד בית המשפט. זה רמה אחרת ממה שהתרגלנו. אני ממש רוצה שכל השופטים יקבעו פה אחד שבית המשפט לא יכול להתערב ברצון העם ושאין ריבון מעליו״.

יו"ר ועדת חוקה ומשפט:

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
סאלם
סאלם
7 חודשים לפני

ימין אהבל על מלא מלא
מה זה משנה מה בג"ץ יפסוק
כבר הפסתדם בזה שנתתם לו את המילה האחרונה
טמבלים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום