חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אל תטיפו לנו על שירות קרבי"

ח"כ שמחה רוטמן מחמם מנועים לקראת הפריימריז ויורה לכל הכיוונים; ראיון עם אחד מהמועמדים המובילים בפריימריז של הציונות הדתית בתוכנית החדשה והמרתקת "2 על 1"

שתפו :

play-rounded-fill

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התארח באולפן TOV בתוכנית שלנו 2 על 1.

רוטמן אומר כי "אנחנו מאוד רוצים לרוץ עם בן גביר במשותף, אבל הדברים עוד לא סוגרים. זה לפני משא ומתן, מקווה שנכבד את הציבור שלנו וננהל מו"מ מכובד. מבחינתנו נושא תיקון מערכת המשפט ונושא ההתיישבות זה ייהרג ובל יעבור – אלה הקווים האדומים לכניסה לממשלה".

רוטמן מספר מה עובר על מפלגת הציונית הדתית בימים אלה של הכנה לבחירות, "כרגע אנחנו בשלב של המפקד, רבים נותרו אחרי המהלך האחרון של בנט ושקד ללא בית פוליטי, אנחנו רוצים לפנות לציבור הזה ולשדר לו שיש לו בית, בית למסורתיים, לחרדים וכמובן לדתיים הלאומיים".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%94%d7%9b-%d7%a8%d7%95%d7%98%d7%9e%d7%9f-%d7%a2%d7%9c-%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%a9%d7%a7%d7%93-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9b%d7%a0%d7%a1%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%90%d7%94-%d7%94%d7%99/

לגבי השילוב עם עוצמה יהודית רוטמן אומר שהוא בעד מפקד משותף שבו הציבור ייקח חלק. גם נעם מוזמנת לקחת חלקף, וזה יעזור לבנות הליך דמוקרטי חשוב. "לא בטוח שעוצמה יהודית תרצה לקחת חלק בפריימריז ולכן נאלץ לערוך משא ומתן, אני מקווה שנכבד את הציבור שלנו, ולא נתקוטט ברשתות, אלא נדע לעשות את זה בחדרי חדרים ובצורה מכובדת".

רוטמן נשאל לגבי השירות הצבאי של חברי המפלגה שלו, שזכה לביקורת רבה מצד יועז הנדל ופוליטיקאים רבים. "אני עצמי שירתי כמתנדב, היה לי פטור רפואי ושירתי כמש"ק דת, זה לדעתי שירות חשוב מאוד שאפשר לעשות בו רבות למען החיילים, בפרט שומרי השבת". רוטמן מתייחס לסרטון שלו שפורסם בנושא זה ומגיב לביקורת, "נושא השירות הצבאי כאיש ציבור הוא לא רלוונטי, רלוונטי מה העשייה שלך, יש רבים שרוכבים על השירות הצבאי שלהם – כדאי לבדוק מה היקף העשייה הנוכחי שלהם". הוא נותן דוגמא כואבת: "יש לנו סגן רמטכ"ל בכנסת שכל פעם שהוא פותח את הפה הוא מבייש את המדים שהוא לבש, אז שלא יטיפו לנו על שירות קרבי".

לגבי הבחירה בפוליטיקה ובעשייה ציבורית, למרות שהיה עו"ד מצליח בשוק הפרטי, עונה רוטמן שגם כאזרח מהשורה עסק רבות בתחומים הללו, "המציאות שבו לבחירה שלנו כאזרחים בקלפי אין משמעות אמיתית ברמת המשילות היא מציאות מסוכנת שמטרידה אותי רבות".

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%95%d7%98%d7%9e%d7%9f-%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9ctov-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%a8-%d7%9c/

ומה עם קואליציה המתבססת על ערבים? רוטמן מסביר כי "הוכחנו את הקווים האדומים שלנו בהתנגדות למנסור עבאס, היה ברור שלא תהיה איתו ממשלת ימין".

"אני מקווה שנצליח לשנות את חוק בחירת השופטים, אני מאוד מקווה שנכניס את פסקת ההתגברות. חשוב לזכור שאם ב2019 בנט ושקד לא היו שורפים ארבעה מנדטים וליברמן לא היה עורק לשמאל – חלק מהחוקים האלה כבר היו מתרחשים. מקום שבו ללא ספק הצלחנו זה להחדיר למודעות את הצורך הקריטי בשינוי מערכת המשפט".

לשאלה איך אפשר לסמוך על הליכוד שהכניס לתפקידי המפתח הללו את אנשי השמאל ציפי לבני ומשה כחלון, הוא עונה שידוע שהליכוד לא מחויב לנושאים הללו, וזה רק מחדד את הצורך במפלגה דתית לאומית גדולה, שתהיה בעלת השפעה כי אי אפשר יהיה בלעדיה.

גם לגבי תיקי הממשלה ובתוכם תיק הדתות שחביב מאוד על ש"ס אומר רוטמן שקשה כרגע לדעת לאן הולכים, אבל מבקש להבדיל בין עיקר לטפל, מה הדבר החשוב ביותר כרגע? ממשלת ימין לאומית, אנשים שכחו שהשאלה שבה עסקנו הכי הרבה בשנים האחרונות היא האם אנחנו רוצים כאן מדינה יהודית או מדינה ישראלית, זאת השאלה.

האם מפלגת הציונות הדתית יכולה עם השם שלה לקלוט ציבורים נוספים מסורתיים וחרדים שמרגישים ניכור? "כן, היא יכולה וקלטה, אנחנו גוף בריא ומי שבריא לא מחליף את שמו, אבל אנחנו בהבדל מאחרים שדיברו על אחדות והדירו חצי מהעם מתגאים בפלורליזם אמיתי ומי שראה את חגיגות הניצחון שלנו יכול היה לראות את זה". לגבי הר הבית רוטמן אומר "אני תומך בעלייה, אבל בחרתי כחבר כנסת לא לעלות כי זה פוגע בציבורים רבים, אני חושב שהנושא זוכה לחשיפה מצוינת בזכות פעילות ברוכה של גופים רבים ואין ספק שאנחנו נמשיך לעלות את הנושא על סדר היום כי זה בנפשנו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום