חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החתולים פרסמו מכתב מחאה על זה שלקחו להם את השמנת"

הפרשן הפוליטי אברהם גרינצייג מסביר את האבסורד בו היועץ הוא בעצם השר בפועל

שתפו :

יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן, הגיש בימים האחרונים את חוק היועמ"שים שיחזיר את תפקידם לגודלו לפני שהם הפכו ל"שומרי סף". היועצים המשפטיים לממשלה לשעבר ושופטים שיגרו מכתב כנגד הצעד הזה.

הפרשן הפוליטי, אברהם גרינצייג, משוכנע שזה ייקח זמן אבל בסופו של דבר גם הציבור יבין את נחיצות החוק: "קשה לנו להתרגל לכך שדברים יכולים להיות אחרת. על הנייר, יועץ הוא רק יועץ. איפה זה עוגן בחקיקה שליועץ משפטי יש מעמד מיוחד של שומר סף?"

"עכשיו יאמרו שאם יועץ משפטי יהיה משרת אמון, או כפוף לשר אז בשביל מה צריך אותו?" שואל גרינצייג ומשיב: "יש חברות שמעסיקות יעוץ משפטי במיליוני שקלים והם לא יכולים להגיד לבעלי החברה מה לעשות.  אז זה צעד פילנתרופי. ברור שיש בזה תועלת שאיש מקצוע מכוון אותך. השר רוצה לקדם אג'נדה, רוצה לדעת איך להתאים את זה ללשון החוק בניסוחים וכו' והוא אמור לעזור לו. היום המצב האבסורדי הוא שהשר כפוף ליועמ"ש".

במענה לשאלה מדוע הזעקה הגדולה אם זו כל הרפורמה אומר גרינצייג: "החתולים פרסמו מכתב מחאה על זה שלקחו להם את השמנת. עוד לא קם אדם שיוותר על כח מרצונו. ברור שאם מוסד היועמ"שים מחזיק בכח בלתי נתפס להכתיב לשרים מה לעשות, גם אני לא הייתי מוותר על הכח הזה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

"מסע הסתה פרוע שבבסיסו מלחמה נגד הזהות היהודית"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום