חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משבר הבנקים: "אני מאמין בבנקאות הישראלית. אצלנו זה לא יקרה"

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמוליק סלבין אומר שהבנקים בישראל שמרנים וזהירים הרבה יותר ולכן משבר עולמי כמו שראינו בתקופה האחרונה לא יקרה בישראל

שתפו :

צילום: פלאש 90

שלושה בנקים העסיקו את השווקים בשבועיים האחרונים: "סיליקון ואלי" ו"סיגנצ'ר" שנסגרו על ידי הרשויות, ו"קרדיט סוויס" השוויצרי שנמכר ל-UBS בסכום נמוך משמעותית מהשווי שלו.

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמוליק סלבין, מסביר את הסיבות לקריסה ומביע אמון שבישראל המשבר לא יפגע: "כל הבנקאות בעולם בנויה על אמון הציבור. אם כולם יחליטו בבת אחת להוציא את הכסף מהבנק – הוא יקרוס. בארץ, הבנקאות מאוד יציבה, יש ערבות של המדינה, בארץ יותר שמרניים ונזהרו עם ההלוואות. אני מזכיר את משבר הנדל"ן לפני 20 שנים כשהבנקים בעולם כל כך רצו לתת הלוואות, שהם נתנו יותר ממאה אחוז משכנתא גם בשביל ההובלות, השיפוץ והריהוט. בארץ מאוד נזהרו ולכן ניצלו מזה. האבסורד הוא שההייטקיסטים אמרו להעביר את הכסף לבנקים שעכשיו קרסו".

בפרספקטיבה ההסטורית, סלבין נפעם מההצלחה הכלכלית שישראל הגיעה אליה מאז הקמתה: "אצלנו יש פיקוח מאוד חזק ואני לא חושש ובטוח בבנקאות בישראל. אני מאמין גדול בנצח ישראל ובחזון הנביאים. אתה רואה את ההתפתחות של המשק הישראלי ואתה פשוט נפעם. עברנו משברים קשים במשך השנים והצלחנו לצאת מזה באופן פנומנלי".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

הנדסת התודעה עובדת: "יש פחד אמיתי מצד המפגינים שעומדת להיות פה מדינת הלכה"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום