חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנכ״ל משרד האוצר לשעבר מסביר מהי הסיבה האמיתית להורדת תחזית דירוג האשראי

ההחלטה של חברת דירוג האשראי העולמית להוריד את התחזית לגבי ישראל העסיקה את התקשורת הישראלית במשך ימים ארוכים. מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין מכניס את הנושא לפרופורציות: "על עניין שולי שבשוליים ניפחו את זה לקטסטרופה עולמית"

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

חברת דירוג האשראי מודי'ס פרסמה בסוף השבוע האחרון את התחזית שלה לגבי ישראל, ושינתה את הצפי לעליית דירוג האשראי של ישראל, לכזה שנכון לעכשיו מעמיד בספק את עליית הדירוג. בהודעת החברה נאמר כי "שינוי התחזית ל'יציבה' מ'חיובית' משקף הרעה של הממשל בישראל, כפי שממחישים האירועים האחרונים סביב הצעת הממשלה לשינוי מערכת המשפט במדינה.

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, איש העסקים שמואל סלבין חושב שכל העניין יצא מפרופורציה: "עשו ניפוח של העניין. הדירוגים האלו מסבירים לציבור המשקיעים בעולם מה הסיכוי שמדינת ישראל תחזיר את חובה. אני מודיע בצורה קטיגורית שמדינת ישראל היא אחת החזקות מבחינה כלכלית. מאז 2008 רזרבות המט"ח הן מהגבוהות בעולם, הפכנו ליצואני גז מהגדולים בעולם, יחס חוב תוצר נחתך בחצי, הצמיחה היא מהמרשימות בעולם ומוד'יס נתקעו עדיין עם הדירוג מ-2008".

"יש לי הרגשה", אומר סלבין כשהוא מנתח את העניין מבחינה פוליטית, "שהם לא כל כך אוהבים את ישראל, והם נותנים משקל יתר לסביבה שלנו במזרח התיכון. אבל אם אתה בודק באמת את הסיכוי לא להחזיר את החובות הוא עומד על אפס. כל הסחרחרת סביב הרפורמה המשפטית היא פוליטית ומטורפת. על עניין שולי שבשוליים ניפחו את זה לקטסטרופה עולמית. בשפת הרחוב אפשר להגיד, 'למה מי הם'?".

צפו בראיון המלא

 

 

ח"כ גוטליב: "ב-15 שבועות הם החריבו את המדינה עם השקרים שלהם"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דני54
דני54
1 שנה לפני

שמוליק סלבין היה עסקן כשלמד באוניברסיטה ונשאר עסקן גם כשהוא איש עסקים. הוא בא מפוזיציה

אור
אור
11 חודשים לפני

אם חברת מ ו די ס לא מבינה מה היא עושה, צריך להתריע על כך ולפעול לביטול רישיונה.כל התייחסות אחרת לא שווה את הנייר עליו כותבים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום