חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב חיים נבון: "הוויכוחים בחברה הישראלית נובעים דווקא מכך שהתקרבנו"

מבט אחר, עמוק ומרתק של הרב חיים נבון על הוויכוחים בחברה הישראלית שמתרחשים דווקא בגלל שהפערים האידאולוגיים בחברה הצטמצמו

שתפו :

יעקב נחומי, פלאש 90

הפחד הגדול מהוויכוחים המרים בחברה הישראלית מגיע לכל אדם שרואה את עומק המרחק בין הציבורים השונים. ההפגנות נגד החרדים, ההצקות לחברי הכנסת וניסיונות הסגירה של פורום קהלת, סירובי הפקודה ופירוק הצבא משקפים מצב קשה מאוד שטרם נראה בחברה הישראלית.

הרב חיים נבון מנתח את הוויכוחים בחברה הישראלית ומוצא שהם קורים דווקא בגלל שהמרחק בין הישראלים קטן: "אני חושב שתהליכי העומק בחברה הישראלית מאוד שונים ממה שנראה על פני השטח. בטווח של עשורים ישראלים נהיו הרבה יותר דומים זה לזה. מה שקרע אותנו פעם כמו שלום או ארץ ישראל כבר לא מתווכחים עליהם. על מה אנחנו מתווכחים? על שעתיים הפרדה במעיינות אחרי שעות הסגירה".

הרב נבון מסביר שדווקא בגלל שההבדלים קטנים – הוויכוחים דומים מאוד כמו בתוך המשפחה: "הוויכוחים הפכו מרים מאוד אבל קטנים מאוד. אתה רואה שעם ישראל מתגבש סביב מרכז כובד לאומי, מסורתי וליברלי. יש איזה מיינסטרים ישראלי, שבתחום הלאומי והדתי אוחז בעמדות מסוימות ומשלב אותן עם צדדים ליבראליים. אני לא אוהב את המחאות האלה אבל זו עובדה שהם יוצאים עם דגלי ישראל. אומרים לי שזה בגלל יח"צ, מצוין, אז הם הבינו שיחסי הציבור הטובים הם לאומיים. אין מקום בעולם שמפגינים יוצאים לרחוב ואתה לא מבדיל ביניהם כי כולם עם דגלי ישראל. יש פה התכנסות סביב מוקד לאומי שכמעט ואין עליו עוררין".

"דווקא ההתכנסות הזו מסבירה חלק מהמריבות שלנו כי היא מלחיצה את כולם", מדגים הרב נבון, "אצל המחנכים הדתיים יש לחץ שהתלמידים נהיים מסורתיים. מצד שני תפתח עיתון ״הארץ״ והם בלחץ כי עוד מסעדה כשרה נפתחה בת"א. זיגמונד פרויד טבע את המושג לתאר מצב כזה "נרקסיזם של הבדלים קטנים". דווקא כאשר הבדלים מצטמצם זה מעורר מריבה כי כל אחד חרד לצד שלו".

איך השיר "סיבת הסיבות" של ישי ריבו קשור לוויכוחים בינינו?

ובכל זאת, מה באירוע הזה מסוכן?


צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
8 חודשים לפני

האיש מנותק בצורה קשה. אין לו מושג. הוא חושב ששעתיים במעיינות זו הבעיה. הזוי.

להאדיר נשים מהמרחב הציבורי ולהאדיר אותן מקבלת החלטות ולהאדיר אותן גם כשבאים לבית חולים ואין רופאות חרדיות. להאדיר אותן גם במכון ויצמן למחקר שלא ישימו לב חס ושלום שרק 4 מכל 100 גברים חרדים יש להם תעודת בגרות. הבדלנות הייתה יהודית בגולה וגם אז היו יהודים רבים שהאמינו בהשכלה כלומר, מסורתית אין בעיה עם השכלה. בארץ ישראל התנגדות להשכלה והתבדלות הם כבר נגד רצון שמיים ומפרק את הפרוייקט הישראלי. לא רוצים? תקימו מדינת השם עם משתמטי השם ועם רפואה ותקציבים בעזרת השם.

Last edited 8 חודשים לפני by המלך עופר המשיח
נעמיט
נעמיט
8 חודשים לפני

הרב נבון, טחו עיניך מראות את הזוועות. הגזענות שמתעצמת, האכזריותבהתנהלות המתנחלים (פעם טענו אלה רק עשבים שטים, כעת הם מכהנים כשרים!!!) סגירת כל אפשרות להסדר מדיני עתידי ע"י עוד ועוד מאחזים, ובמקביל- בזית התקציב הציבורי בהשקעה במגזרים המקורבים (ובמקורבים בכלל) בלי דאגה לכלל תושבי המדינה, (חדר מיון בקרית שמונה? לא מעניין..) מינויי מקורבים חסרי כישורים שמנמיכים את תפקוד משרדי הממשלה שכולנו תלויים בתפקודם, הדרת נשים מתעצמת, ביטויי שנאה מתעצמים- כלפי נשים, לא יהודים, כלפי להט"בים, גידול במגזר החרדי שמאיים על עתיד המדינה אם יימשך חוסר המוערבות וחוסר האחריות שלהם כלפי המשימות הלאומיות, ועוד ועוד. בוא פעם להפגנה בקפלן ותקשיב באמת, אולי תלמד משהו!

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום