חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך הרב דרוקמן "עבד" על אורית סטרוק?

לרב דרוקמן היה חלק משמעותי בחזרה בתשובה של חברת הכנסת, היא למדה ממנו רבות, אפילו את מספר שעות השינה שעליה לישון

שתפו :

 

חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת "הציונות הדתית" חזרה בתשובה בתחילת כיתה י"א. היא מספרת בקצרה ששבת אחת גמלה בליבה ההחלטה ללכת לבית הכנסת. אך כשהגיעה לשם היא לא מצאה את מקומה. "לא ידעתי איך מתלבשים ולא ידעתי איך מתפללים. איזה ספר לקחת מהמדף, איפה פותחים, מתי עומדים, מתי יושבים ומתי שרים. לא ידעתי כלום". היא הייתה שם מספר דקות בהם הרגישה אי נעימות גדולה וחוסר אונים. "אני מניחה שאם זה היה נמשך עוד כמה דקות הייתי קמה והולכת. אבל הייתה שם נערה בת גילי שהכרתי אותה מימי הילדות".

היא ניגשה אליה ושאלה אותה "אורית את רוצה שאראה לך איך מתפללים?". אותה נערה התיישבה לידה והן התפללו יחד מהסידור שלה. "זאת הייתה חוויה סבירה ואפילו נחמדה". אך היא לא הסתפקה בזה והציעה לה בסיום התפילה לבוא אליה לסעודת שבת. "פעם ראשונה בחיי ראיתי סעודת שבת רגילה, ובעיני זה היה קסום. באותו רגע לא נפתרו כל הבעיות והיה עוד מסלול ארוך. אך אני מציינת את הנקודה הספציפית הזאת, משום שבסוף זה שאני היום אישה דתיה, אמא ל-11 ילדים, סבתא לעשרות נכדים וחברת כנסת מטעם הציונות הדתית ולא מרצ. אני גרה בחברון והתחתנתי עם תלמיד חכם. אין שום ספק שלנערה הזאת שרה יש מניות משמעותיות בדבר הזה".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%9b-%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a7-%d7%90%d7%a0%d7%99-%d7%97%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%9c-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%95%d7%91%d7%9b%d7%9c-%d7%a9%d7%a2%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%aa%d7%a2/

היא פונה באופן אישי לכל אחד מהצופים בבית ואומרת "אנחנו הולכים לקבל גלי עליה בעז"ה וכל אחד מכם יכול להיות השרה של העולה והעולה הבאה. שיאפשר לה להרגיש בבית, שיעזור להיקלט, שיפתח את הלב ואת הבית. בסוף עזבי את הפוליטיקה גדולה. כל אחד מאיתנו אם הוא קצת שם לב למצוקה ולצרכים של מי שנמצא לידו ולא מתעלם וממשיך ללכת כאילו כלום, הוא יכול לברוא עולמות ואני הדוגמא".

לח"כ סטרוק יש קשר מיוחד עם הרב דרוקמן. כאשר התחילה ללמוד יהדות הפנו אותה למכון מאיר לשמוע שיעורים במקום. בסוף אחד מהשיעורים של הרב הייתה לה שאלה. "אני לא זוכרת מה הייתה השאלה, אבל אני זוכרת מה הייתה התשובה. שהיא חייבת לבוא לשבת". היא הגיעה לשבת אצל הרב ונקלטה למשפחת דרוקמן שהייתה משפחה מכניסת אורחים להמון בעלי תשובה. היא מוסיפה כי לא מכבר הייתה להם פגישה של עשרות בעלי תשובה, שעשו את כל המסלול בזכות הרב והרבנית דרוקמן . וזהו מפעל תשובה שלם שיושב בעיקר על הכנסת אורחים ואהבת ישראל. זה הבסיס.

ח"כ סטרוק מספרת בחיוך על הגילוי כי הרב "עבד" עליה. לפני שנים ספורות היא הייתה אצל הרב בסוכות. והרב היה לאחר התקף לב והרופאים היו בהלם מכך שהוא לא ישן. לכן הרב קיבל הנחיה לישון מינימום ארבע שעות בלילה. ובמשך שניה היא החילה על עצמה את הכלל הזה, "אם הרב דרוקמן ישן ארבע שעות בלילה גם אני אשן ארבע שעות בלילה". עד שלפני כמה שנים, בתקופת המשבר בעמונה היא ניסתה להשיג את הרב בשעת לילה מאוחרת. אך אמרו לה כי הרב הלך לישון. אז היא שאלה אותם "מתי מותר להתקשר שוב?". לאחר שהם אמרו לה באיזה שעות, והיא חישבה מתי הוא הלך לישון ומתי יקום, היא הבינה שהרב ישן פחות מארבע שעות.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום