חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקונסול לשעבר: לא להקל ראש בחשיבות הקשר עם הבית הלבן

האמריקאים מרשים לעצמם לבקר את המדיניות של נתניהו ואפילו על הרפורמה המשפטית יש לביידן מה לומר

שתפו :

צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

כחלק מהניסיונות של מתנגדי הממשלה לפנות לארה"ב בכדי להפעיל לחץ על נתניהו, הניף המגיש אייל ברקוביץ' באמצע השידור שלט, ובו הוא מתחנן לביידן שיציל אותנו.

בשיחה עם יקי דיין, לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, מבררת אורנה ישר עד כמה עלינו לקבל התערבות אמריקאית בענייניה הפנימיים של ישראל.

דיין אינו ממהר למתוח ביקורת על מדיניותו של נשיא ארה"ב. הוא מכתיר אותו כמי שנחשב "הידיד הדמוקרטי הגדול ביותר שלנו" וכבעל ניסיון כדיפלומטי עשיר, הוא מעיד כי אין "תחליף לקשר הדוק ואינטימי בין מנהיגים".

 

 

כיום, ישנם חילוקי דעות מהותיים בין נתניהו לביידן, סביב הגרעין האיראני, הבניה ביהודה ושומרון והיחס לערבים. גם בנושא הרפורמה המשפטית ישנה ביקורת אמריקאית, ולדברי דיין חשוב מאוד להתייחס לכך בכובד ראש.

העצמאות של בית המשפט, הוא מסביר, מאפשרת לארה"ב להגן על ישראל בבית הדין בהאג באופן אוטומטי. אך אם מערכת המשפט תאבד מכוחה ייסדק האמון של האמריקאים, וכך עלולים ישראלים להיות חשופים לתביעות ולמעצרים בכל העולם.

״הלחץ האמריקאי מגיע ממקום של שותפות ולא ממקום של רצון להחליש את ישראל, עלינו להקשיב בקשב רב לעצות של הידידה שלנו״, מסכם הקונסול לשעבר.

האם אין סיכון בכך שישראל תתנהל כבת חסות של ארה"ב ולא כמדינה עצמאית?

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום