חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקרית שמונה ועד אילת: תכנית הרכבות הדרמטית שתשנה את מדינת ישראל

בחודש יולי האחרון הציגה הממשלה תכנית תשתיות חדשה ומהפכנית שתביא לשינויים מהותיים בכל רחבי הארץ

באוגוסט 1949, לאחר מלחמת השחרור, מדינת ישראל חנכה קו רכבת מתל אביב לירושלים שהייתה נתונה במצור במלחמה. ברכבת הראשונה נסע דוד בן-גוריון ושרים נוספים, ושאר הקרונות נשאו מטען אספקה של קמח, מלט וספרי תורה.

קו הרכבת הזה אף היווה הצהרה לגבי ירושלים כבירת ישראל,

מה שהיה משמעותי באותם ימים, בהם התנהל מאבק שניסה להפוך את ירושלים לבינלאומית.

ובחזרה לימינו.

מיכאל לובוביקוב, יו"ר "פורום ישראל 2030", מצביע על כך שבתוך סערת הרפורמה

המשפטית החמצנו את תהליך חיזוק החברה הישראלית שבו עוסקת הממשלה.

בסוף חודש יולי האחרון הציג נתניהו יחד עם שר האוצר ושרת התחבורה תכנית לפיתוח תשתיות

דרמטי ומהפכני במדינת ישראל. מדובר בהקמת תשתית רכבות מקרית שמונה ועד אילת, כולל רכבות מהירות.

"יש כאן מרחב הזדמנויות אדיר מכל הבחינות", אומר לובוביקוב, "כבר כמעט 100 שנה שאנחנו לא מצליחים לצאת מגטו גוש דן שהתוו לנו האנגלים, אולי אנחנו סוף סוף פורצים אותו מזרחה".

כמה זמן יידרש לממש את התוכנית?

צפו בראיון המלא

אם תרצו

https://bit.ly/Imtirtzo

 

 

ערוץ Tov אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום